(0472) 353-153, (098) 429-6009     Агенція нерухомості   "Жили - були"Черкаси, Україна



Головна » Статті » CopyPast

Як правильно воювати з Жеками
Як правильно воювати з Жеками

Різке подорожчання "комуналки" ставить країну перед вибором: платити або не платити. Тим більше, якість послуг залишається на колишньому рівні. Як з цим боротися?

Перш ніж почати своєрідний юридичний лікнеп на тему боротьби з неприємними сторонами житлово-комунальної сфери, прояснимо декілька моментів. По-перше, редакція "Коментарів" поважає працю працівників сфери ЖКГ і упевнена, що усі труднощі з прибиранням двору або під'їзду, кінець кінцем, тимчасові.

По-друге, спершу ми підготували шість найбільш типових ситуацій, з якими городяни нашої країни стикаються щодня.

І сьогодні розберемо лише три з них:

- отримання травми із-за розбитих сходинок (у зимовому варіанті - із-за обмерзлого порогу або бурульки на карнизі);

- неприбране сміття на прибудинковій території;

- не досить гріючі батареї і недостатньо гаряча вода.

З поставлених нами ситуацій вибирався юрист Юридичної фірми "Можаев і Партнери" Максим Остапенко.

1. Я оступився на розбитих сходинок в під'їзді власного будинку, отримавши травму ноги. Вважаю, що це сталося з вини місцевого ЖЭО, працівники якої не очистили сходинки від льоду. Що я повинен зробити, щоб зажадати компенсацію за отриману травму? І від кого мені її вимагати - від ЖЭО, від міської влади, ще від когось?

В першу чергу необхідно викликати швидку медичну допомогу. Це робиться з метою документально зафіксувати отримані травми з прив'язкою до місця падіння і відобразити причину падіння з тим, щоб надалі було легше встановити причинно-спадковий зв'язок між причинами падіння (слизькі сходинки біля будинку), самим падінням і отриманими внаслідок цього травмами.

Обов'язково треба узяти у лікарів довідку з вищезгаданою інформацією, оскільки саме вона служитиме доказом провини комунальних служб при подальшому зверненні до суду з позовом про стягнення матеріального і морального збитку.

Одночасно з викликом швидкої необхідно запросити двох свідків, які також в подальшому зможуть підтвердити цей факт. За наявності технічних засобів (мобільний телефон, фотоапарат і так далі) варто зафіксувати місце падіння зблизька, зробити знімок загального плану так, щоб було зрозуміло, в якому саме місці сталося падіння. Крім того, техніка зафіксує дату і точний час зйомки, що надалі може полегшити доказ необхідних обставин.

Відповідачем у цивільній справі в даному випадку виступатиме комунальне підприємство за змістом житлового господарства відповідного району, з яким у мешканця має бути підписаний договір про зміст житлового будинку і прибудинкової території, і яке не забезпечило виконання вимог пп. 3.1.11, 3.5.18 - 3.5.24 Правил змісту житлових будинків і прибудинкових територій, затверджених Наказом Госжилкоммунхоза №76 від 17.05.2005г.

Стягнення матеріального і морального збитку здійснюється в судовому порядку відповідно до ст.ст. 22, 23, 906, 1164, 1165, 1167, 1168 ГК України.

2. Навесні після того, як зійшов сніг, на своїй прибудинковій території я зіткнувся з величезною кількістю сміття, яке накопичилося за час зими. У мене маленька дитина, яка так і намагається щось підібрати. Вважаю, що в цьому винна місцева ЖЭО, працівники якої не прибирають прибудинкову територію. Що я повинен зробити, щоб змусити їх прибрати. На кого і куди скаржитися?

Згідно п.3.5.1 Правил змісту житлових будинків і прибудинкових територій, прибирання майданчиків, садів, дворів, доріг, тротуарів, дворових і внутрішньоквартальних проїздів здійснюється прибиральниками, а місця, недоступні для прибиральної техніки, забираються вручну до початку роботи техніки (п.3.5.2).

За наявності будь-яких претензій на адресу ЖЭО, першим кроком повинні стати складання у присутності двох свідків (з числа сусідів) акту-претензії про порушення умов договору або неналежне надання або ненадання послуг, який складається в двох екземплярах. По цьому посиланню приведена форма типового акту-претензії, яку можна узяти за основу практично в усіх випадках. Слід також пам'ятати, що один екземпляр акту-претензії передається виконавцеві житлово-комунальних послуг, а другою залишається у споживача.

Якщо ж акт-претензія залишився без реагування, слід звернутися в комунальне підприємство за змістом житлового господарства відповідного району із скаргою на бездіяльність працівників ЖЭО.

Одночасно слід звернутися у відповідний відділ (управління) по захисту прав споживачів.

Якщо ж і ці дії не здобули ефекту, порушені права підлягають відновленню в судовому порядку.

3. Я періодично стикаюся з недостатньо гарячими батареями і відсутністю гарячої води. У ЖЭО мені пояснюють, що це не їх вина, а компанії "Київенерго", яка подає у внутрішньобудинкові мережі недостатньо гарячу воду. Одночасно, в "Київенерго" мене завірили, що температура води на виході з центрального теплового пункту (ЦТП) відповідає нормам, а проблеми виникають у зв'язку з дірявими трубами - як по дорозі від ЦТП до будинку, так і усередині будинку.

На кого і куди мені скаржитися, щоб змусити здійснити ремонт труб і забезпечити нормальну якість послуг або ж хоч би не платити повну суму за неякісну послугу?

Після напряму в ЖЭО акту-претензії необхідно наполягти на прибутті комісії ЖЭО, яка зробить вимір температури нагріву батарей і документально зафіксує її відхилення, оформивши відповідний акт.

У подальшому на підставі акту-претензії ЖЭО повинен зробити перерахунок плати за опалювання приміщення на підставі пп.1 п. 29 Правил надання послуг з централізованого опалювання і забезпечення холодною і гарячою водою і водовідведення, затверджених постановою Кабміну №630 від 21.07.2005г.

який передбачає, що споживач має право на зменшення розміру плати у разі надання послуг не в повному об'ємі, зниження їх рівня, зокрема відхилення їх кількісних і/або якісних показників від затверджених нормативів (норм) споживання.

Згідно п.3 Порядку проведення перерахунків розміру плати за надання послуг з централізованого опалювання, забезпечення холодною і гарячою водою і водовідведення у разі їх не надання або надання не в повному об'ємі, зниження якості, затвердженої урядовою постановою №151 від 17.02.2010 р., - виконавець (суб'єкт господарювання, предметом діяльності якого є надання житлово-комунальних послуг споживачеві згідно умов договору) зобов'язаний провести упродовж місяця

Категорія: CopyPast | Додав: 0633835199 (30/04/2011)
Переглядів: 843 | Рейтинг: 0.0/0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]